„Intenzivní spolupráce se studiem David Geč trvala půl roku. Studio jsme oslovili na základě doporučení. Původně jsme chtěli jen logo restaurace, postupem času se ale spolupráce rozvinula. Studio nakonec doplnilo tvář našeho podniku o celou řadu důležitých prvků, jídelní lístky nebo třeba venkovní označení. Ve stresu před otevřením nám velmi pomohli.“

Manželé Homolovi Majitelé

„Zadání bylo odlišit se od ostatních restaurací.“

B.HOMOLA

 

Koncept restaurace Simplé je simple… tady žádné kudrlinky a serepetičky nemají místo. Manželé Homolovi, kteří k nám přišli s požadavkem na logo, měli jasnou představu o podniku, kam se budete rádi vracet. Vyznáváme podobné ideály, proto poměrně rychle zafungovala vzájemná chemie. Ale popořadě.

Vývoj loga

Hledali jsme symboliku v nejprimitivnějších tvarech. Tesali jsme, řezali a osekávali stále dokola. Vždyť symbolů s tématikou jídla je nepočítaně (nepočítali jsme je). Až jsme našli motýlka. Je elegantní, vzpomeňte si sami, kdy Vás naposled obsluhoval číšník s motýlkem. Jeho jednoduchý tvar navíc přirozeně zapadá do konstrukce písmene „M“ a jeho umístění uprostřed názvu říká, co je podstatné. Vy. V kombinaci s jednoduchou typografií vzniklo logo, které řekne vše na ploše pár centimetrů čtverečních.

„Chtěli jsme propojit ideu jednoduchosti s tváří podniku.”

A. HOMOLOVÁ

 

Logo bylo hotové a všichni jsme měli jasno – jedeme dál. Sdělení, které jsme dali logu bylo potřeba dostat do všeho, co při vstupu do restaurace uvidíte. A vlastně i do všeho, co uvidíte před tím. Jednoduchost byla jasná – je v ní nejen krása, ale i upřímnost – nedává prostor k přetvářce. A hlavně, co je jednoduché, to je zapamatovatelné. Takže minimalistický design – je moderní a Simplé je hodně moderní. Víc než o zbytečné dekorace jde hlavně o preciznost a smysl. A trošku i o luxus, byť ten je spíš v kvalitě než v cenách. Nehrát si na snoby (v Simplé Vás číšník nepokárá pohledem za zkomolení předložky ve francouzském názvu jídla) a hlavně neodvádět pozornost od jídla a pití, to je oč tu běží.

„Extrémně důležité jsou jídelní lístky – klimatizaci nebo kávovar nevidíte, ale lístek máte na očích okamžitě.“

B.HOMOLA

 

Jídelní lístky bylo v plánu měnit 2x denně, pro polední a večerní menu. V rámci vývoje jsme tak kromě designu hodně řešili i samotnou technologii výroby.  Díky tomu se podařilo udělat menu, které se nám líbí, zároveň je odolné a vydrží časté výměny vnitřních lístků.

Signmaking

Jak o sobě dát na ulici vědět, aby to zapadalo do celkového konceptu? Inspirovali jsme se anglickými, francouzskými a severskými podniky, které jsou malé počtem míst, ale nabízí špičkové služby v rodinné atmosféře. Díky jednoduché ceduli a vývěsce, doplněné polepy, jsme na ulici dostali kousek interiéru. Ten nenásilně zapadá do vzhledu okolí, zároveň z něj elegantně vyčnívá a říká: „Dívej“.

Fotky, texty, web

Chtěli jsme, aby fotografie nebyly jen ilustračním materiálem, ale aby samy vyprávěly příběh restaurace a vtáhly člověka do její atmosféry. K focení jsme zavolali Taka Tuku, fotografa bouřliváka, který umí vymáčknout emoce i z mrtvého :). Ve stejném duchu jsme přistoupili i k webu. Není jen o informacích a funkčních prvcích jako kontaktní a rezervační formuláře. Web je virtuální výkladní skříní podniku. Textařina byla krásná práce. Tak krásná, až jsme se museli hodně krotit. O Simplé a o tom, co se v něm děje, by se dalo stvořit veledílo rozsahem srovnatelné s Hledáním ztraceného času a stejně by ještě bylo o čem psát. Nakonec jsme i zde zvolili cestu jednoduchosti.

Chcete odebírat nové články emailem?