„Když jsme oslovili studio David Geč s nabídkou, aby vytvořilo programový katalog festivalu Moravský podzim, ani v nejmenším jsme netušili, jakou lavinu jsme tím strhli. Kreativci nám totiž předložili něco, co jsme vůbec nepožadovali, ale čemu se nedalo odolat – a sice kompletně novou a pro nás zcela netradičně pojatou vizuální koncepci akce. Ze dne na den jsme tedy stáli před otázkou, zda se pokusit festival pojmout zcela jinak, než bylo původně zamýšleno, což s sebou pochopitelně neslo šibeniční termíny pro všechny fáze kampaně. Riskli jsme to a dodnes toho nelitujeme – naopak.“

Kateřina Konečná vedoucí oddělení PR a marketingu

Vzali jsme to z gruntu…

 

Pokud bychom následovali původní zadání na vytvoření katalogu, zřejmě by vznikla celkem pěkná publikace, které by ale v kontextu celého Moravského podzimu nedávala téměř žádný smysl. Nás totiž neoslovil ani tak program jako spíše to, co se skrývalo na ním – dramaturgická linie, která má svůj příběh. Vytvořili jsme bohatou vizuální řeč, jenž provázela posluchače celým Moravským podzimem.

Výchozí inspirace

 

Východiska k tomuto projektu nebylo těžké najít. Samotná tvorba umělců jako byl Kandinsky či Malevich je stejně tak nabitá energií jako je i hudba daného období. Ta se projevila nejenom v období Velké říjnové socialistické revoluce, ale svým nabouráváním klasických schémat se prolnula celým 20. stoletím. Popírala veškeré zažité přístupy ke skladbě. Specifickým důkazem je Symfonie sirén – obrovský koncert strojů, lidí a mumraje v jednom z ruských přístavů od skladatele Arsenyho Avramova – jejíž vizuální podoba se stala inspirací pro tvorbu celé identity festivalu.

Piano | Drama | Rituály

 

Pro tuto speciální kulturní událost jsme vytvořili kampaň, která doslova zahltila Brno. Aby se posluchači v nepřeberném množství koncertů lépe orientovali, rozdělili jsme festival do několika bloků, které fungovaly jak samostatně, tak i jako celek. Měli jsme tak možnost zpracovat nejen tiskoviny jako je pozvánka nebo program, ale i billboardy či obrovské plachty, které byly k vidění například na náměstí Svobody.

Projektů jako je tento do roka napočítáte opravdu pár. Každý kreativní tým musí snít o tomto typu práce. Nadšení z organicky vzniklého, půvabného konceptu se přelévá i na spektrum dodavatelů nejrůznějších profesí a ochotně překračují hranice rutiny. 

Při realizaci návrhů pro tento projekt jsme čelili časovým i technologickým výzvám. V rekordních časech jsme dekorovali sály, vytvářeli unikátní katalog, tiskli na nejrůznější materiály a ověšeli Brno obřími bannery. Díky spolupráci všech zúčastněných stran se to myslím nakonec povedlo, festival byl vidět.

S katalogem…

 

jsme si vyhráli jak po grafické, tak po produkční stránce. Byl to opravdový oříšek, ale výzvy nás baví. Na stránkách publikace naleznete kompletní program festivalu společně s portréty umělců, jejich životopisy a scénáři. Tento artikl skutečně stojí za to mít v knihovně. Celý nebo po kouscích. Výhoda katalogu totiž je, že celek tvoří šest částí, které od sebe jdou jednoduše oddělit, tudíž si na určitý koncert vezmete do své příruční kabelky pouze ten blok, který vás doopravdy zajímá…

„Chvála posluchačů i odborníků na vizuální podobu festivalu byla nečekaná a nebrala konce. Náš programový katalog si mnozí s nadšením brali jako inspiraci pro svoji budoucí práci. A my jsme se s každým dalším koncertem přesvědčili o tom, že jsme se rozhodli správně. I když musím přiznat, že dodnes považujeme za malý zázrak, že se všechno podařilo – a to především díky neskutečnému nasazení celého kreativním a produkčního týmu, který přípravami žil naplno a vzal si festival za svůj. A to je pro zadavatele nádhera, takovou spolupráci bych přála každému. Tedy jménem celé Filharmonie Brno ještě jednou díky, milí „Gečovci“.“

KATEŘINA KONEČNÁ
vedoucí oddělení PR a marketingu

Chcete odebírat nové články emailem?