Ale zpět na začátek.. První e-mail od Radka H.: “Chceme, abys přišla. Příjdeš?” Jasná věc. Paráda, těším se jak děcko na cukrovou vatu.

O dva dny později vcházím v 9.55 do studia David Geč. Vítá mě Spenky (velký psí mazel) a David (šéfis). Vybraných uchazečů je šest. Náš cíl je jasný, ukázat textařské dovednosti v praktickém úkolu. Tím je navrhnout zlepšení webu neziskové organizace Bez mámy (pomáhá osiřelým dětem v Tanzanii). Její zástupkyně Zuzka je nám celou dobu k dispozici a odpovídá na otázky.

Workshop jak Brno

Workshop trvá i s přestávkou na pizzu sedm hodin. Ptáme se, diskutujeme, vymýšlíme strategii, nejlepší variantu konceptu a nakonec se pouštíme do psaní. Po 16. hodině jdeme výsledky práce prezentovat celému týmu DG. Zuzka je nadšená. Můžeme se rozloučit.. prozatím.

Další den mi píše Radek H., ať přijdu na schůzku, pokud mám zájem spolupracovat dál. A tak to celé začalo. 

Jak vidím výhody workshopu?

  • Na rozdíl od klasického pohovoru, který trvá maximálně hodinu, se uchazeči nedokáží přetvařovat celý den, tady sedm hodin. Je tak velká šance, že je zažijete takové, jací jsou.
  • Zjistíte, jak jsou na tom v rámci týmové spolupráce. Sólista se projeví velmi záhy.
  • Za šest a víc hodin už pravděpodobně vznikne smyslupný a použitelný výstup. Bonus pro vás.
  • Uchazeče to bude bavit, protože pracují na smysluplném úkolu. Navíc se lépe uvolní.
  • Při prezentaci výstupů je uvidí i kolegové a tak nebude výběr jen na jednom člověku.

Ale abych byla spravedlivá, má to i své stinné stránky.. Možná nebudete vědět, koho si vybrat (to se ale stává i u klasických výběrových metod). Musíte uchazeče nakrmit (opravdu nevydrží pracovat sedm hodin bez jídla). A věnujete jim celý den svého času. 

Takže tak. Za nás workshop určitě palec nahoru.

Dita Szabó

Dita Szabó

Textaří, píše, vymýšlí strategie. Dostává se pod kůži, aby mohla napsat text, který zasáhne přímo do srdce.

Chcete odebírat nové články emailem?