Pokud odpovídáte za obchodní výsledky firmy můžete narazit na problém – okruh současných zákazníků je omezený. Máte sice co nabídnout, obchod se ale rozvíjí jen podle toho kolik stihnete objet zákazníků.
A to vám nemusí stačit. Zkrátka potřebujete to pořádně nakopnout. 



Co můžete dělat?


Samozřejmě, můžete přijmout více obchodních zástupců. Jenže, víte jak to s lidmi bývá – trvá to nějakou dobu, než se zapracují. A když se tak stane – je tu stálé riziko, že ti nejlepší  odejdou a vás čeká nové kolečko zaučování.

Můžete také oslovit reklamní (marketingovou, komunikační, či digitální) agenturu. Ta vám zpracuje reklamní kampaň jak víno. Jenže účinek reklamní kampaně trvá asi jako účinek Viagry – je to hukot, stojí to dost peněz a po pár hodinách je po parádě. Samozřejmě trochu přeháním, agentury snad prominou.

Můžete také oslovit grafické studio, vytvoří vám perfektní vizuální styl. Však to známe – nové logo, krásný web, polepená auta a parádně zabalené produkty. Grafici vám navrhnou krásný design čehokoliv. Problém je i tady – pokud to myslíte s vaší značkou vážně, tak krásný design prostě nestačí. Image je fakt na nic (sama o sobě). Sice na první pohled zaujmete, ale jen design nedovede vašim zákazníkům vysvětlit proč jít za vámi.

Je potřeba nějaký kontext a taky nějaký content. Tak se obrátíte na Public Relations agenturu. To by mohlo fungovat. Kluci a děvčata z PR vám napíšou nějaké články o firmě a perfektním produktu. Dostanou vás do povědomí. I tady to funguje stejně jako u kampaní, články samotné vám prostě značku nevybudují.



A jsme u jádra. Co to je značka a co znamená?


Značka je pocit, který si vaši zákazníci vytvářejí o vás. Pocit tvořený každým setkáním s vámi, s vašimi produkty, službami nebo čímkoliv co s vámi souvisí. I způsob, jakým podáte ruku, tvoří značku.

K budování značky samozřejmě můžeme využít všechny možné odborníky a agentury včetně našeho brandingového studia. Ať už to řešíte s námi nebo sami, je zásadní zamyslet se nad základními otázkami podstaty vaší firmy – co má smysl a co ne. Podívejte se na svou firmu z ptačího pohledu. Prozkoumejte, kolik překážek musí zákazník překonat, než se dostane k nákupu právě vašeho produktu. Hledejte rozdíly mezi vašimi a konkurenčními produkty. Nechte se od konkurence poučit, vnímejte i chyby. Chyba sice správnou cestu neukáže, odhalí ale slepou uličku.

Budování značky je proces. Proces, pro který jsou důležité jak kampaně, tak i PR a vizuální styl. Obchodníky nevyjímaje. Musí být ale něco nad tím vším. Idea. Myšlenka. Filozofie. A o tom je branding. Krásně to ukázal Marty Neumeier v geniální knížce ZAG:Image a značka

Radek Holomčík

Radek Holomčík

Píše a navrhuje, o čem by se mělo psát. S klienty řeší, jak mají vystupovat a jak být společensky odpovědný.

Chcete odebírat nové články emailem?