Existují věci, které se opakují pořád a pořád dokola. Slunce vychází a zapadá, hospodářské cykly jsou na cestě od boomu k recesi a zpět a zatímco Sysifos tlačí svůj balvan do kopce, spousta zákazníků řeší, kdo je produkční a proč chtít jeho služby.

Kvalitní studio dotahuje věci do konce. Tak, aby klient dostal hotové řešení problému. Proto jsou, vedle designérů, stratégů, textařů a projektových manažerů, důležitou součástí týmů i produkční.

Produkční je umělec a psycholog a stratég…


Takový produkční je něčím jako kuchařem pro různé tiskoviny, reklamní předměty a prakticky cokoliv, co si klient dokáže představit. Zná materiály, hlídá termíny a kvalitu výstupů. Ví, komu zavolat a co po něm chtít. Dohlíží na barevnost tiskovin a v případě problému sedne do auta a řeší vše na místě. Dobrý produkční navíc vyhledává nové technologie a zná novinky v oboru. Pracuje s designéry a drží jejich nápady v mezích vyrobitelnosti, zároveň přichází i s vlastním pohledem. Ve výsledku tak dokáže dát ještě větší šmrnc už tak zajímavému designu (i u zdánlivě nezajímavých formátů jako výroční zpráva nebo firemní profil).

Produkce je služba. Služba přinášející komfort. Klient nemusí znát technologie, řešit kvalitu či termíny, ani nikomu vysvětlovat technické detaily. Prostě si řekne co a kdy chce a dostane to. Logicky se tak některé menší výroby  (sto vizitek, 19 ks plakátů A3 atd.)  mohou prodražit oproti nabídce přímo od tiskárny. Je ovšem otázkou, nakolik si klient cení svého času, který bez debat do „samovýroby“ investovat musí.

…má v rukou argumenty, které přesvědčí.


U větších a komplikovanějších zakázek je produkční nástrojem úspory – dokáže věci řešit levněji. A včas. A nenechá se opít rohlíkem. Protože ví, co dělá. Někdy klient na „své vlastní cestě“ dostane v nabídce staré a pro výrobce pohodlné řešení. To může být levnější, ale mnohdy to úplně rozbije záměr designéra a znehodnotí jeho precizní práci. V konečném důsledku nešetří jen peníze, ale i nejcennější komoditu, která na trhu existuje – čas.

Náš produkční Petr má po devíti letech v oboru bohaté zkušenosti.  A je tu pro vás, stačí zavolat.

Radek Holomčík

Radek Holomčík

Píše a navrhuje, o čem by se mělo psát. S klienty řeší, jak mají vystupovat a jak být společensky odpovědný.

Chcete odebírat nové články emailem?